Transvrouw

I did it my way....

Je bent niet ingelogd.

#1 17-08-2018 18:26:46

Anne
Gebruikers

Nebido

8 jaar geleden hadden mijn vrouw en ik de laatste strohalm (IVF) mogelijkheid onderzocht om evt. tot nog een kind te kunnen krijgen. Tijdens dit onderzoek werd vrij snel duidelijk dat dit niet ging lukken. Diagnose, geen bewegelijk zaad. Als we het echt heel heel heel graag zouden willen, konden we nog naar België uitwijken voor een tese behandeling. Hierbij wordt zaad operatief uit de bal verwijderd, maar de kans van slagen was ook maar beperkt. Uiteindelijk hebben wij ervoor gekozen om het niet te doen en de situatie te accepteren zoals die is. Het had mooi geweest, maar een leven zonder kinderen is ook goed te doen.

Wat tijdens het onderzoek wel naar voren kwam, is dat mijn libido veel te laag was. "je hebt het libido van een grote vrouw" zei de uroloog. Deze zei dat het beter is om daar iets aan te doen, omdat dit op lange termijn tot complicaties zou kunnen leiden. De uroloog schreef op medische indicatie Nebido voor, maar ondanks deze indicatie zei mijn verzekeraar het niet te willen vergoeden.

Op advies van de arts toch maar begonnen met dit testosteron supplement en tot begin dit jaar drie maandelijks Nebido Intramusculair laten toedienen (in de bil) De testosteron bracht me in de eerste twee weken na toediening in een euforische stemming. Het voelde als een lichte amfetamine kick, maar zorgde er ook voor dat mijn persoonlijke ontbrandingstemperatuur behoorlijk werd verlaagd. Om niets stond ik in vuur en vlam, iets waar ik mezelf totaal niet in herkende in jaren hieraan voorgaand.

Na 8 jaar Nebido te hebben gebruikt (en niet vergoed te hebben gekregen) vond ik het welletjes. Mijn laatste spuit dateert van 25 mei wat ondertussen drie maanden geleden is. Ik was klaar met al die testosteron in mijn lijf, mede omdat dit ook precies het tegenovergesteld is, van waar ik het liefst naartoe wil.

Laatst bewerkt door Anne (21-08-2018 11:34:36)

#2 19-08-2018 15:22:50

Anne
Gebruikers

Re: Nebido

Een opvallend verschijnsel aan het gebruik van Nebido was in mijn geval, dat dit uiteindelijk de comming-out van mijn vervrouwelijking in gang gezet heeft. De Nebido gaf me zoveel zelfvertrouwen dat het me niks kon schelen wat een ander vond van mijn persoonlijke keuzes. Ik had dit wel eens met de uroloog besproken die het middel voorschreef en hij zei, dat dit volkomen normaal was. Doordat je hormonen de juiste spiegel hebben bereikt, komen ook veel meer je innerlijke persoonlijkheidskenmerken naar boven. Dat dit bij jou een meer vrouwelijk kant op gaat, heeft verder niets met het hormoon zelf te maken. Je zou verwachten dat het eerder een meer mannelijke kant op zou gaan, maar hoe zich dat ontwikkeld is per persoon verschillend.

#3 21-08-2018 11:50:36

Anne
Gebruikers

Re: Nebido

De uroloog droeg de lange termijn effecten (botontkalking en bloedvat verruwing) aan, als argument aan om testosteron spiegel te verhogen, maar achteraf bleek er nog een niet geheel onbelangrijk korte termijn effect op te treden. Onder invloed van testosteron, vergroot de postraat wat kan leiden tot een minder sterke flow (uitstroom tijdens het plassen). Parallel aan het toedienen van testosteron, komt er jaarlijks dus een zgn. flowtest bij om dit te controleren.

De eerste paar jaar werd 5 x per jaar Nebido toegediend en na twee jaar merkte ik dat plassen moeilijker werd. In het begin koppelde ik dit nog niet aan de Nebido, maar na de toedieningsfrequentie te hebben terug geschroefd naar 3 x, ging ook het plassen ineens weer een stuk beter. Sinds ik heb voorgenomen de Nebido voorlopig maar even helemaal in de kast te zetten, merk ik nu na 14 weken dat de uitvloei weer is zoals die altijd was en ik emotioneel weer een stuk rustiger ben.

Laatst bewerkt door Anne (22-08-2018 15:23:01)

Forum footer